04062012-1530.

jaalla. idag är det den fjärde juni och strålande solsken och helt underbart. har varit ute med umppa och papa och fotat fina studentfoton. av ca hundra bilder blev typ fem bra då både min och umppas blick och leende var fint och bra. å dessa ljuva tider när kylskåpet är fullt av leftovers. mat från gudarna. har ännu hedare från lördan. men fan det är värt det. morgonen, dagen, kvällen och natten var fantastiska. ute var det stundvis storm och ösregn och ibland skymtade solen fram, men inomhus var det fest dygnet runt. fick så många vackra ord, vackra rosor och lyckönskningar. helt underbart.

tack allihopa för att ni var med och förgyllde min stora dag!

hade idag på morgonen bedömningskörning. med skolans manuella bil. i stan. men det gick bra, stögä int en ända gång. nu bara halkbanan jvar så är jag en complete driver. nu gäller det att kontakta kibbutzbyrån och börja planera resan ordentligt.

ååå vad jag väntar och längtar till hösten då äventyret börjar. fick av le family en fin ego-pics kamera till studentpresent, och den ska förstås med. kanske jag skulle hiffa hur man sätter bilder till datorn så kanske det till och med skulle ploppa upp några bilder här. om de har en dator på kibbutzen förstås.

med alla mina små tankar om kibbutzlivet och israel snurrande runt i huvudet avslutar vi här med vacker musik från området. ha det gött!

 

Kommentera

