natten 16-17.1.12.

morning månstrålar. läget? klockan är nu snart halv sju på morgonen. och jag har varit klarvaken hela natten lång. låt mej förklara. harkel.

kvällen den sextonde på måndagen klockan tjugotvå trettiosju märkte jag att medicin ett var slut. attan också. eftersom jag inte får äta medicon två, som är ett starkt beroendeframkallande sömnpreparat, utan de förstnämnda fyra pillren, så var ju tillvaron riktigt prima. alltså gick jag till bädden utan meducinerna. gick i säng klockan ett och här är jag ännu, pigg som en piggvar och det är inom väldigt kort, ljusa morgon och, en ny dag att uppleva.

under de snart sex timmarna som gått har jag pysslat med mycket. medan resten av byn låg i dvala hann jag se på ett avsnitt av body of proof, såg halva alpha dog, läste slut en intressant bok, mediterade, skrev, spelade snake och sudoku på min älskade telefon. och nu sitter jag här vid datorn och lever min osovna natt vidare.

det har varit en väldigt fin natt i natt. samtidigt som den bara förtydligat och förgyllt hur allvarliga mina sömnproblem är. nu är det konstaterat, dag på natt. att jag inte kan somna utan att ett sömnpiller söver mej till dröms. inte pra. inte pra.

men natten utan sömn är upplevd och levd och överlevd med livet i behåll. jag har känt mej som buddha. som en riktigt liten klok och vis liten kuf. jag har kommit till insikt på många plan. och jag har varit glad och nöjd precis nästan hela tiden. ingen dålig natt. faktiskt inte. natten har då alltså inte tagit alltför hårt på mej. den har det nog, men inte för tillfället.

nu slog klockan halv sju. weiki weiki folks. får se vad jag kommer att pyssla med ifag.

 

Kommentera

