natten efter årets första fredagen den trettonde.

nu tänkte jag vara finurlig och börja detta blogginlägg på det sätt som ”man ska blogga/bloggar”. min avsikt är inte att provocera, inte att såra någon, inte att förnedra någon, inte att nedvärdera någon. kort sagt, inte att skapa några som helst negativa och kränkande känslor hos någon. vill bara lite skämta och ironisera om hur ”man ska blogga/bloggar”. håll i er medan ni tar allt med en nypa sallt för här kommer det,

har glömt bort bloggen en tid. eller nej, glömmer gör jag ju inte. men jag har inte skrivit några inlägg på ett bra tag. men det beror på att det varit ganska mycket den senaste tiden och jag har verkligen känt att jag inte orkar eller vill eller har lust att blogga. förlåt då. om någon är eller blev eller har blivit sårad. för jag är,-blev och har inte blivit det. som sagt är det mycket som händer för tillfället. skrivningar och abikrafs. hälsan har både fått sej litet, medan den samtidigt är jävligt hårt på bättringsvägen.*

* märker att jag faktiskt inte är bekväm i detta ”hur-man-bloggar-sättet” då jag inte ”klarar” av det helt till hundraprocent. jag är inte tillräckligt öppen och berättar och beskriver inte mitt pågående liv i minsta detalj, så som man som bloggare ”ska” göra och sorgligt ofta också gör.

nåjåå. skit samma. nu glömmer vi det.

igår var det fredagen den trettonde för första gången år tvåtusentolv. hajja liksom att vi talar om grejjer här. min fredag var en fin dag. tack underbara nips för en underbar dag! gör en krama-så-mycket-luft-som-du-kan-rörelse och utstrålar från alla organ all kärlek som finns att hitta i ma body. vi talar om stora summor kärlek. jag är en kärleklig person. jag menar det faktiskt. tack för en ljuvlig dag!

det är snabba tag och ryck som gäller här och med det sagt kryper vi raskt vidare till nästa osökta ämne. utan någon smärtfri åsnebrygga. hämtade hem broshans splittesupernya glasögon plus de ”på köpet” (bullshit!!) solglasögonen. broshan har aldrig använt glasögon men ansåg sej nu vara i behov av att inha två par, med motiveringen ”jag behöver glasögonen och tänker bara använda dem då jag spelar cod. jag måste ju se alla enemies som jag ska ta kål på.” snacka om bra motivering till varför man införskaffar sej ett par glasögon. jag kan väldigt kortsökt tänka mej att det är många grabbar som tänker på samma sätt. inget fel på det dock. nu ska vi ju inte vara någon dömmare här. nejenej.

och för att förgylla detta stereotypiska blogginlägg avslutar jag med en bild som är underbar. den har faktiskt att göra med solglasögonen som är ganska och extremt komiska på broshans nylle och väldigt like a boss.

sov gott folks så hörs vi när jag vill.

2 reaktioner på ”natten efter årets första fredagen den trettonde.

Kommentera

