lågan fladdrar lugnt och rofyllt.

här igen. förstås. har hittils haft ett så jävla asskönt jullov. njuter verkligen för fulla muggar med svalnad glögg i. har chillat och myst och pyst och bara mått så jävla morjens. håller på att läsa en så sjuttons bra bok. aaah. har ätit mej nästan sjuk och fördärvad av och på choklad. men jag har också rört på mej, så helt har jag inte syndat. hade en fin jul och jag är bara så jävla lycklig och glad just nu. hoppas de två resterande underbara veckorna av älskat och högt uppskattat lov fortsätter på samma sätt.

cuz jag med mina extrema humörsvängningar från botten till toppen, har en benägenhet att börja dala neråt under lediga dagar då jag inte måste följa rutiner och vardagliga måsten. vardagens rulians må vara hur tråkig och olängtbar som helst, men den håller mej många gånger flytande. den är min flytväst.

nu märker jag visst att jag börjar gå mot det sentimentala och småpersonliga hållet och slutar härmed med det. men det är ibland bra att fundera tillbaka och lära sej av sina ”misstag”. brutalt fel ord, jag vet, men hittar inte ett bättre. orkar inte heller stanna upp och fundera ut ett. förra jullovet, och för att inte tala om förrförra jullovet, hade jag dragit ner mej själv i en liten grop och hade svårt att kunna se över kanten. jag gick på sparlåga. den perioden råkade inträffa just under den tiden då ”alla (självklart) borde vara lyckliga och må som bäst”.

därför är jag hittills, och förhoppningsvis fortsättningsvis, så glad över att jag får må så jävla bra precis just nu. på lovet. så att jag kan ladda batterierna och vila ut mej ordentligt inför kommande kraftansträngningar. är bara så glad och tillfredsställd just nu. jag är tacksam och ödmjuk.

nu. nu slutar det småpsykologiska tankarna abrubt här. här och nu. punkt. och jag går över till något annat. med eller utan en smidig åsnebrygga. ikväll har jag då avnjutit kvalitetstid framför teven tillsammans med bästaste umppa. united states of tara, americas next top model och erin brockowich har det blivit fastklistrat stirrat på. och nu ska jag just dra rumpan mot sängen. lyssnar bara på några glee sånger ännu. älska spåteejfaaj. peace.

 

 

Kommentera

