chacha bloggen.

här är jag igen. hejhej allihopa. det är december. hej fucking ho. fyfan. har levt i dvala och ide sen oktober och börjar nu smånigom vakna upp igen och krypa ut ur min mörka håla. men ser ändå inte mycket av dagsljuset. det nattsvarta mörkerhalvåret har högsäsong. snälla lilla himmel kan du börja snöa ordentligt snart så det blir lite ljusare?

och jo. december. betyder jul. näj. nu MÅSTE man börja köpa onödigt skräp för att göra nära och kära glada. jag blir bara ledsen. usch för det västerländska konsumtionssamhället som utnyttjar julefriden. totalt kör över den. dumma dumma grej.

men en grej är bra med december. broshan och jag har fått fina veikkaus kalendrar där man ska skrapa luckor varje dag. sen hoppas man för allt i världen att där under finns många samma bilder så att man vinner mycket pengar. pengarpengarpengar. lyckan finns i pengar och i allt materiellt. julefrid julefrid.

har hittills lyckats skrapa fram fyra julgranar, vilket betyder att jag ännu måste skrapa fram fyra till för att sedan vinna fem tusen euro. men som rättvisa jävlar har broshan och jag kalendrarna tillsammans så att vi delar den totala summa som vi vinner. för vi kommer ju att vinna. julefriden är ju totalt förstörd om jag på juleaftonens gryningsmorgon som inte är frostig och fin, skrapar fram en pepparkaka och sedan sitter där med mina sju julgranar när jag behövde bara en till. julen är ju förstörd då liksom. speciellt för broshan som redan har meddelat att han kommer att flippa om han inte vinner pengar. sluta vara så jävla optimistisk.

men klart jag önskar och hoppas att veikkaus inte jävlas med oss och är snälla och gömmer hela åtta julgranar åt oss. lite extra besparingar på kontot skadar aldrig. man vet aldrig när pengar faktiskt kan köpa en lycka.

här kommer dagens julsång sunget av niels.

 

Kommentera

