dagens dikt.

moddauppgift: framför en argumenterande text i valbar form som du själv står för. några skrev kolumnaktiga texter, andra visade korta filmer från tuben. några hade ritat en bild. här är vad jag krafsade ihop. skulle nästan kunna våga mej på att säga försiktigt att jag är lite stolt. jag tycker själv om den.

jag och tröjan, tröjan och jag

du vill, men behöver inte

tröjan i butiken skriker på dej

trådarna viskar sakta

du kanske inte ens hör

att vägen hit var lång och svår

att barnet där borta gråter

du vill, men behöver inte

du får inte köpa tröjan.

Kommentera

