olen aivan mahtava.

jag äro så mäkta stolt över mej själv. det får man väl vara ibland? och vad handlar saken om- jo, finska hörfen som alla abin förbannar sej över just nu. finska lärarens kommentar ””ja-a, under mina femton år här i huset har det aldrig gått så här dåligt..” men skyndade sej att säga att det inte heller gått så värst bra i andra skolor hon kollat med. fiu, tänkte många med gråten i halsen.

men inte jag. nej. denna oerhört orättvist bedömda och förjävligt svåra hörf gick bättre än någon annan hörf någonsin gått för mej. äro så mäkta gla o go. har försökt luskat ut eventuella orsaker till det för mej mer än brillianta resultat. är det dolda talanger eller slumpen och ödet som varit framme, eller är det tur eller karma? jag skulle nästan lite vilja påstå att det beror på att jag sovit som ett litet gulligt murmeldjur och känt mej ovanligt lycklig de senaste två veckorna. attityder, inställningar, stabilitet, psykets makt och påverkan, samt känslor spelar ju som bekant en betydande roll för en individs prestationsförmåga. efter mycket hälsokunskapsinformationsinpräntande skulle jag säga att det är därför jag nu nått framgång.

älska känslan när man lite smånervöst går in till kansliet för att kolla upp resultatet och så blir man så förbaskat överrumplat och omvälvande ärligt in och ut superglad och hopplar yrande ut för att flina fram det löjligaste och bredaste grin som går att klämma fram. ingen behövde fråga hur det hade gått och om jag var nöjd. alla bara skrattade med, och åt mej. jag kunde inte sluta smila. fick nästan kramp. och jag fällde nästan lite lyckotårar.

”herregud, det är ju bara fråga om ett litet fjuttigt prov som inte alls skulle betyda lika mycket om det hade gått dåligt. livets innehåll kan inte mätas materiellt. skärp dej. skolframgångens betydelse är ganska betydelselös i längden och speciellt för dej. lärdom kan inte mätas med siffror. var glad över väsentliga saker som får dej och människorna och varelserna runt omkring dej att må bra och leva ett liv i välfärd och lycka. var inte så egoistisk. känn lycka när det unnar så många och mycket som möjligt. ner på jorden nu nicole tack.”

– så tycker och tänker jag vanligtvis och fortfarande. och detta handlar inte om att jag har grymma prestationskrav på mej själv och att livet inte ler om jag inte är bäst i skolan. tvärtom. nu blev jag bara hejdundrandes övermycket glad för tillfället. finska hör till det mest motbjudande och svåraste som jag i vardagen kämpar med, så det här gav motivationen en liten extra puff. nu ska jag tammifan kämpa så gott jag kan nästa vecka med den skriftlilga delen. jag gör mitt allra bästa. och det räcker fint. mer kan man inte kräva av en liten bedårande människa.

kom ihåg mina vänner. man lär sig inte för någon annans skull än en själv. man lär sig för livet. och det som fastnar och som man kommer ihåg, har tydligen varit det viktigaste just för dej. omedvetet.

2 reaktioner på ”olen aivan mahtava.

  1. GRATTIS! o du har all rätt i världen att glad! 😀 Kunde int annat än själv bli jätte glad av att se din min då du kom emot mig i korridoren! ^^, O kämpa på me de skriftliga sen! Kram ❤

Kommentera

