dagens nötskal.

och idag kom jag på att jag igen glömde och skriva ut uppgiftsnummern. h-e-l-v-e-t-e. poängavdrag-check. jag snackar alltså om finskaessän som jag nämnde igår.

vad har fröken gjort idag då? låt oss se och rota bland hjärnbalkarna lite granna. efter skolan var vi med papa i diverse möbelaffärer och utforskade deras enorma utbud på fåtöljer som man med hjälp av egen kraft kan trycka bakåt så att ett fotstöd dyker upp och så att ryggstödet faller ner. alla vet? och vi hittade the one. den är underbar. fick mej ett gott fniss i affären: inga kunder förutom vi var där. välstädat var utrymmet. och det spelades svenne banan i högtalarna. snacka om passande musikval.

väl hemma fyllde jag ut mitt nya study-hard-rum med the stol, många små hemlagade pilttilyktor, filtar, spikmatta, ”yoga-matta (liggunderlag menat för scoutsovning..)”, oljebrännaren, choklad och skolmaterial. ska ännu grymta ner min madrass så jag förhoppningsvis får lite sovet. sku vara helt skönt.

vad annat? jo. har tänjt på rumpan ordentligt medan jag återupptog mitt lyssneri av evanescence.

Kommentera

