ansvar.

världen är grym och orättvis. människor lider. jordens människor kommer aldrig alla att kunna ha det tillräckligt bra. alltid kommer lidandet att finnas. vi alla människor har makt. makt betyder ansvar. ansvar betyder att vi enas och stöder varandra. skulle man rädda allt och alla skulle allting dö. det är faktum och det vet vi. naturen håller i de starkaste banden. men vi behöver varandra och vi behöver hjälpa varandra så gott det går. alla kan hjälpa. ens litet. hjälp där du kan. mänskligheten kommer aldrig att klara av allt. men det är inte meningen heller. men vi kan alla göra något för vårt hem jorden och alla människor vi bor tillsammans med. rädda liv så gott det går.

hjälp. våga. ansvar. makt. vilja. mod. rädda. kunskap. påverka. gemenskap.

ring exempelvis –> http://www.unicef.fi/ http://punainenristi.fi/ 

idag ringde jag unicef. jag har skickat ett litet stycke hjälp till afrikas horns svältande människoliv. jag har alltid och kommer alltid att känna sorg för de som har de sämre. så ofta jag kan försöker jag ställa upp och hjälpa till med det jag kan och där min hjälp behövs. det kommer jag alltid att fortsätta göra. för vi människor kan mer än vi tror. du med.

din hjälp behövs. hjälp till att rädda liv. vi kan om vi vill. vi människor behöver varandra.

 

Kommentera

